Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Anna - 22 mars 2008 20:58

och jag har en känsla av att kommande vecka inte blir nå lugnare heller. Med fyraårskalas och allt.


I torsdags for jag fram och tillbaka överallt kändes det som, lämna på dagis och hämtning  på skola och dagis där emellan blev det dietistbesök om Tyras laktos, städa lite åt syster och Lars och fixade inbjudningskort till Tyras barnkalas med en trilskandes dator. Sen var det simskola för Tyra i färila och sedan raka vägen till Järvsö med Tyra som skulle sova hos mormor och morfar. sen for Ante och jag för att påskhandla, när allt var uppackat la jag mig på soffan och där somnade jag och sov hela natten.


På långfredagen jobbade jag 8-16 och på kvällen var vi på michels och käkade lite mat. Roligt var det nästan hela vårt gäng var samlat tror vi var 12 vuxna och 9 barn. När vi käkat klart for vi allihopa till Mikis och Rickard, barnen lekte, några drack och några skötsamma var nyktra (jag tillhör den senaste kategorin) För en gångs skull faktiskt :) Vi for nog hem vid midnatt eftersom jag skulle upp och jobba imorse.


Hade kort dag idag slutade redan kl 12. For hem fixade matsäck och så packade vi in oss i bilen och for upp till kajevall. Där var moster med familj och även tremänniskorna som Tyra sa (tremänningar !) hon är rolig hon. Mysigt var det där uppe iaf och roligt att träffa dem, blir ju inte så ofta !


Sedan for vi hem och lagade gomat Lamm med fetaosttäcke mumsigt värre


Nu är vi nyss hemkomna från Snäre, Dem saknade oss och ville att vi skulle komma.


Tyras trots blir bara värre och värre men det har ju varit ganska mycket dem senaste dagarna oxå både för henne och mig. Men imorgon ska vi ta det lugnt iaf. Jag jobbar 12 - 16 imorgon så jag hoppas jag får lite sovmorgon imorn det behövs, så nu ska jag upp och mysa med min karl och tjata lite om min efterlängtade sovmorron. Är ju otroligt att man ska behöva tjata om nå sånt istället för att han skulle kunna ge mig det ändå. men man får väl inte allt här i världen. Han är ju super på mycket annat.


kram

Ovido - Quiz & Flashcards