Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Haft en trevlig Jul..

Av Anna - 26 december 2009 20:30

För första gången på många år så har varken Ante eller jag jobbat på julaftonen, det är nog det sämsta med att jobba inom vården att behöva jobba storhelger   


Julaftonen började här hemma med lite paketöppning, sen blev det en god julfrukost.


Sen åkte vi till  Andreas Farmor och träffade hans alla fastar å farbröder med familjer. Mycket folk kan jag lova, men jättetrevligt !! Freya vandrade mellan famn till famn, var nästan slagsmål om vem som skulle ha henne !


Efteråt for vi till Kyrkogården och tände ljus på gravarna.


Sen åkte vi hem en liten stund innan vi begav oss ut till Snäre. Där tittade vi på Kalle innan vi åt maten men sen öppnade vi julklapparna till Tyras stora glädje. Var lite jobbigt där ett tag å bara vänta å vänta.


Sedan åkte vi hem å myste innan det blev sängdags..


På juldagsmorgonen plockade och städade jag lite. Sen på em åkte vi till Syster och firade jul. Började med lite glögg och sedan blev det mat och till slut kom tomten.

Idag har jag haft främmande av Ramona och lilla Millie som inte var så liten längre..


Nu på em/kvällen har jag och barnen varit till Johanna och Dan med familj på lite mat och lek. Ante jobbar kväll han. Vi kom nyss hem för det vart lite bråttomt hem när jag insåg att vi höll på att bli insnöade..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards