Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Anna - 10 mars 2008 23:00

det roligaste oxå.Jag ska ju bli moster igen snart ju. Får väl se när bebisen behagar att komma ut planerad tid om en vecka. Ska bli roligt att se om den kommer ut på en egen dag eller om den väljer:

  • Mormors födelsedag den 16 /3
  • Mauds den 26/3
  • Tyras den 27 /3  

Mormor tycker iaf att nästa barnbarn hon får skall födas mellan juni och oktober för vi allihopa  på min sida i familjen fyller

  • Ante 1 /11
  • jag 10/12
  • Broder 7/2 (tror jag)
  • Tommy 23/2
  • Lars 2/3
  • Min pappa skulle haft sin födelsdag den 6/3 om han fått varit kvar bland oss
  • Mamma 16/3
  • Tyra 27/3
  • Syster 10/4
  • Jonte 4/5

så jag håller nog med henne jag oxå.


det var bara det nu är det natti natti

Av Anna - 10 mars 2008 22:13

Var ett tag sen jag skrev något. I Fredags var jag ledig och jag började då dagen med en rask promenad.

Sedan åkte jag och Tyra till Johanna och barnen och hälsade på. Lämnade Tyra där medans jag var till arbetsterapeuten med min onda handled. Jag har tydligen inflammation i musklerna i handflatan oxå. Så nu undrar jag vart detta skulle sluta, men han skulle skriva till ngn läkare och försöka ordna röntgen på handen. Vi kom överens om att jag ska fortsätta att jobba och avlasta handen så mycket som möjligt. Det funkar ganska bra nu när jag lärt mig att använda handen i handskenan eller jag menar använda den utan att belasta den. Sen på kvällen bjöd vi Famme och Faffar på mat.


I lördagsmorse skjutsade jag Tyra till famme och Faffa innan jag åkte på jobbet. Ante hade hemvärnsövning. Ante var hemma än på morgonen och tyra var ganska förvånad att även Pappa klivit upp samtidigt som oss (händer inte ofta !!) så hon frågade mig vad han skulle göra jag svarade mitt standardsvar som är Han ska ut och leka i skogen med fulkläderna på. Tyra springer iväg till Ante och säger åt han på skarpen - Lova nu att du byter kläder på en gång du kommer hem idag pappa. Hon kan vår unge !!


Sedan på kvällen var vi barnlediga för Tyra sov hos Famme och Faffa. Ante var på fest och ut på krogen kul för honom tycker jag, själv satt jag och tittade på melodifestivalen med min granne. sen vart det godnatt och upp tidigt och jobba på söndag igen. Sen när jag slutat hände inte så mycket.

Idag har jag oxå jobbat. Och nu ikväll har jag tvättat, diskat och dammsugit halva lgh iaf.

För första gången har jag lyckats att få Tyra att somna själv i sin säng. Ante har lyckats många gånger menäntligen grejade jag det oxå.


Annars händer det ganska mycket här framöver. Tyra fyller fyra den 27 mars. så vi måste för det första komma på en vettig present till henne. Sen ska det ordnas kalas ett för familjen och ett barnkalas, men har varit smart och bokat kvarterslokalen här i ämbarbo till barnkalaset iaf.

 På tal om vettig present, tyra kom med en önskan imorse hon vill ha en cross. Jag tycker inte det var vettigt men en viss farbror Putte har lovat henne en till sommaren iaf. 

Och så blir det ju 30 - årsfest för kusin Maud oxå och det ska bli roligt. 


Husletningen går sakta finns inte några hus vi vill ha till salu men det verkar komma in nya varje dag nu så förhoppningsvis kommer vårt drömhus oxå. Men det får ta den tid det tar. vill ju bli nöjd och inte köpa första bästa.


Nä nu ska jag gå och kissa Tyra. Hon har nyss slutat med blöja på natten så jag vill gärna ta upp henne för att kissa lite. Men det går bra hon sover hela tiden ändå.


Sen hoppas jag Ante kommer hem snart då han är i Hudik på sjukhuset med sin pappa. Han hade ont i benet så han fick åka dit och göra ett ultraljud dem är väl rädd att det är en propp skulle jag tro.


natti natti

Ovido - Quiz & Flashcards