Alla inlägg under juli 2008

Av Anna - 25 juli 2008 08:16

gud så skönt !! Mjukstartade med en vecka då vi bla var till Leksand med syster med familj.  Tyra tillfrisknade skapligt hostan satt i men det gick bra ändå förutom att hon lyckades smitta ner sina kusiner.

 På sommarland var det roligt men tror att Ante och Lars hade roligast iaf i vattenrutschkanorna :). Sedan for vi över Mora hem och stannade till på tomteland. Tyra trivdes som fisken i vattnet. trollsafari, Lära sig lite trollspråk och sitta i tomtens knä. Annars var maten värdelös och hutlöst dyr men men det är väl så.


Sedan jobbade jag en knapp vecka för att sedan ha semester i 26 dagar och nu har en vecka redan gått (snyft).  Men skönt är det iaf. var på järnvägs i söndags kanske lite väl rund under fötterna men det är smällar man får ta. Men börjar undra om Kusin Maud har ngt med den saken att göra för på nå konstigt vis blir det alltid för mycket när hon är med.


nu i veckan har vi sovit i stugan i Rödsand Gryttjen en natt,  jättemysigt ingen el och inget rinnande vatten och således ett utedass. Men lugnt och tyst. På kvällen när vi kom dit grillade vi och sedan kom farfar och bastade med Ante och Tyra premiär för henne men hon satt därinne en bra stund iaf. Jag bastar inte det är nog bland det värsta jag vet, man kan ju inte andas för tusan.


Igår var vi till mormor och morfar och badade en sväng när vi kom hem blev det grillat igen mums


idag blir det väl en sväng på marknaden här på köpingen och ikväll ska vi på järnvägs för att äta. vi tre och Helene Niklas och Adina.


Det är ju ganska kortlöst på denna blogg och det beror på mig den otekniske Anna då jag inte ens kan få över kamerabilderna till datorn Men ska flörta med min Man att lära mig så kommer det väl en drös sen.


Nu har Tyra vaknat och hon vill skriva sitt namn på datorn så här kommer det   TTTYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAA


Rätt stavat iaf

Ha de så bra i sommarvärmen önskar Anna och TYRA

Av Anna - 6 juli 2008 11:29

För imorgon bär det av till Leksand. Men som vanligt ska nånting jävlas och självklart är det Tyra som är sjuk. feber och fruktansvärd hosta emellanåt. Jag tror hon alltid blir sjuk om det är nå speciellt sist var det på hennes kalas hn fick hög feber. men hoppas att det vänder nu mkt piggare idag iaf.


Natten som var hostade hon tills hon vaknade var nog nära att kräkas . när jag kände på henne var hon skållhet. så började lirka med medicin och som alltid sätter hon sig på tvären och vägrar. Till slut gav hon med sig om hostmedicinn och tar den och vad händer hon kräks för hon tyckte den var så stark. inget mer att göra åt det men lyckades lura i henne alvedon iaf. En halv "vuxenalvedon" för om hon måste ta medicin så är det enklast med tabletter. så den fick hon i sig. sen somnade hon och sov skapligt iaf.


Annars är allt bra var ut på lite galej i Torsdags kul var det. Var ett gäng tjejer som träffades men nå konstigt var det tror alla blev bra på snusen. En ramlade i diket och hade stora problem att ta sig upp. Kusin Maud skulle skjutsa mig på cykel men det gick åt helvete de med vet inte hur många ggr vi var i diket på väg till campingen i nore. Men maud hon skyllde på cykeln hon. Tyvärr var det dåligt drag där så vi gick tillbaks till en tjejen vi var hos innan. Men si då blev det röj. Två som dansade på bordet så ljuslyktor gick kras.  Men är det fest  så är det.  

  Nä nu ska jag på dollar och handla det sista


bye bye

Ovido - Quiz & Flashcards