Alla inlägg under december 2009

Av Anna - 26 december 2009 20:42

Tyra

  • längdskidor med pjäxor och stavar
  • Discolampa
  • dockskåpsmöbler (soffgrupp, säng, köksmöbel, tv, dockfamilj)
  • bok
  • trosor
  • film Kalle blomkvist
  • Armbandsklocka
  • sängbord
  • cd lilla melodifestivalen
  • vävstol
  • brevpapper
  • ritbordsmojäng
  • sängkläder
  • badskum
  • duschcreme
  • vattenfärg
  • doktorsväska
  • prinsesskrona

och säkert något mer


Freya


  • Taklampa
  • fönsterlampa
  • kläder 2 uppsättningar
  • tjockstrumpor 2 olika
  • gosedjur 3 olika
  • babyleksak två olika
  • pekbok
  • mysig filt
  • mitt första år bok
  • pengar

och säkert mer till henne oxå.


Vi

  • Brödrost Ante
  • sängkläder Båda
  • tallrikar till servis Anna
  • Baylies Anna
  • vantar Anna
  • väggord Anna
  • väggvinställ Anna
  • presentkort (Anna)
  • årsprenumation  på vapentidning (Ante)
  • dataspel Ante
  • choklad

Och säkert mycket mer



Av Anna - 26 december 2009 20:30

För första gången på många år så har varken Ante eller jag jobbat på julaftonen, det är nog det sämsta med att jobba inom vården att behöva jobba storhelger   


Julaftonen började här hemma med lite paketöppning, sen blev det en god julfrukost.


Sen åkte vi till  Andreas Farmor och träffade hans alla fastar å farbröder med familjer. Mycket folk kan jag lova, men jättetrevligt !! Freya vandrade mellan famn till famn, var nästan slagsmål om vem som skulle ha henne !


Efteråt for vi till Kyrkogården och tände ljus på gravarna.


Sen åkte vi hem en liten stund innan vi begav oss ut till Snäre. Där tittade vi på Kalle innan vi åt maten men sen öppnade vi julklapparna till Tyras stora glädje. Var lite jobbigt där ett tag å bara vänta å vänta.


Sedan åkte vi hem å myste innan det blev sängdags..


På juldagsmorgonen plockade och städade jag lite. Sen på em åkte vi till Syster och firade jul. Började med lite glögg och sedan blev det mat och till slut kom tomten.

Idag har jag haft främmande av Ramona och lilla Millie som inte var så liten längre..


Nu på em/kvällen har jag och barnen varit till Johanna och Dan med familj på lite mat och lek. Ante jobbar kväll han. Vi kom nyss hem för det vart lite bråttomt hem när jag insåg att vi höll på att bli insnöade..

Ovido - Quiz & Flashcards