Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Anna - 6 mars 2008 10:05

och imorgon med för den delen.

Veckorna fortsätter att flyga iväg men känns bättre att jobba nu. Jag jobbar ju som personlig assistent och nu har min brukare äntligen fått mer timmar från försäkringskassan tog nog ca 10 mån från vi skickade  in ansökan tills det var klart. Blir så irriterad med tanke på att hon har Ms och haft det snart i 20 år så bör det falla sig naturligt att hon behöver fler timmar i och med hon försämras stegvis och hon kommer ju aldrig bli bättre. Men det är pappers Sverige i ett nötskal. Men nu är det klart iaf och det innebär att vi personal i stort sett aldrig behöver vara själv på em och helger som vi tidigare varit, plus att vi kunde gå upp lite i tid så det blir lite mer i lönekuvertet nu då.


Min handledsskena har kommit och det gör fortfarande ont så jag ringde arbetsterapeuten imorse och frågade vad jag skulle göra, jobba fast det gör ont eller sjukskriva mig,  hans svar var ingetdera, så jag ska dit imorgon igen så skulle vi komma på en lösning.  Vad den nu är.


Träningen har jag fått ge upp för en stund framöver. Var iväg i söndags men det gjorde så himla ont och blir nog inte bra heller om jag belastar den. Så nu är det promenader som gäller för ner i vikt ska jag,  men det går segt har nog bara gått ner ca 3 kg sedan i mitten av januari. Har alltid haft lätt att både gå upp och ner i vikt men att gå ner nu går så segt men jag antar att det är som dem säger att det är svårare att gå ner när man börjar bli äldre. Nu är ju jag inte så gammal egentligen men är ju äldre än förut iaf. För två år sen gick jag ner ca 15 kg och jag kan inte förstå att jag har tillåtit mig själv att gå upp alla dessa kilon igen.


Här hemma rullar allt på fint iaf. Men skjutsade upp Tyra på Dagis idag då jag känner att jag har så mycke dagispapper kvar att göra och så längtade hon faktiskt dit.

 Så nu ska jag bara ut och gå en sväng med Johanna när hon nu kommer och sedan dagispapper.


tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards