Alla inlägg under juni 2009

Av Anna - 12 juni 2009 08:38

Idag på em bär det av, äntligen. Tyra har räknat ner dagarna länge nu. 


Vagnen är äntligen betald och beställd ochdet blev en quinny freestyle 3xl, får väl se hur länge leveranstiden blir då den ska skickas från Tyskland, men huvudsaken är att den kommit innan bebisen behagar att kika ut, tänk nu är det "bara" två månader kvar. Men tyvärr är det väl de tyngsta oxå.



Har lite att stå i men jag återkommer kanske under helgen för nu har vi en bärbar med mobilt bredband.  


kram

Av Anna - 7 juni 2009 07:38

Är väldigt dålig att uppdatera bloggen , Jag vet men jag orkar inte.


Mycket har hänt så det får bli i punktform


  • Sjukskrivningen har äntligen blivit godkänd så jag fick en hel del pengar retroaktivt häromdagen, konstigt egentligen att man kan snåla så mycket när man får lite lön. Dom tre senaste månaderna har jag fått hälften av vad jag annars får i normala fall men det har gått ändå.
  • Havandeskapspenningen blev beviljad.
  • Har varit upp till Sundsvall eller snarare ut på birsta med tre kompisar, jag skulle leta mammakläder men hittade inte mycket, (en klänning och två ammningslinnen)
  • Bokat husvagnsplats till midsommar uppe i Hennan, vi blir inte lika många i år som förra året, Det blir gravidmaffian och deras familjer !!! Alltså jag, Mikis och Johanna. 
  • Vi i gravidmafian var på köpingen och strosade en dag och när vi kom in i en affär så utbrast dom men en till mage och en till... måste ju se ganska komiskt ut när vi kommer vankandes.
  • Vi åker på en minisemester på fredag då vi drar ner till Stockholm. Vi har tur att få bo hos våra kompisar F och S. Planerna är iaf Junibacken och Skansen och shopping förstås. Tyra längtar väldigt mycket just nu.
  • Magen växer och växer, 32 cm var måttet efter 30 fullgångna veckor så nu ligger den på övre kurvan, Jag får fortfarande titt som tätt frågor om det verkligen är bara en, Allt annat var bara bra lite lågt blodvärde men annars så.
  • Jag var och tävlade i Lydnad igår gick åt helsicke men men, det var ju trots allt debut i klass 2. Men dom två moment hon nollade platsliggning (ställde sig och gick några steg för att sedan sätta sig och sen lägga sig igen) och inkallning med ställande (alldeles för lång bromssträcka) Dessa två moment ger tillsammans 60 p och vi bör iaf fått 58 p, för dessa moment kan hon och hon har aldrig aldrig någonsin flyttat sig på platsliggningen, lite surt för i övrigt gick det skitbra  en 7 och en halva och sedan gick poängen uppåt. Vi hade haft ett första pris som man får om man kommer över 160 p och säkerligen räckt till pallplats oxå. Men nya tag så fixar det sig säkert.
  • Barnvagn är inte beställd än nu har jag hittat en annan trehjulig som sittdelen är vändbar (både framåt och bakåt) Känns inte bra att sätta en sexmånaders framåtvänd tycker jag men på måndag ska jag beställa den


Nu ska jag morgonpinka hunden


Tjingeling




Ovido - Quiz & Flashcards