Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Anna - 4 februari 2008 18:07

ja inte blev det mycket gjort med dagispappren inte, la mig och sov middag nån timme istället. For sedan och hämtade Tyra på dagis, skönt med föräldrakooperativ så man kan ha henne där fast man är ledig. Hon är ju ledig ganska mycket ändå och har nästan jämt korta dagar i och med att både jag och Andreas jobbar inom vården.Så hon är nog där i snitt 3 dagar i veckan.


Efter dagishämtningen for vi till affären och handlade sedan hem och lagade mat. Överaskade Ante med hemgjord klyftpotatis och fetaostgratinerade lammkotletter (mums) och en grönsallad till det. Skönt att han är hemma igen, han sover på jobbet när han jobbar kväll och dag dagen där på. Eftersom han jobbar i Hudik  blir det inte mycket sova annars.


Nu ska jag in på vk och fylla i vad jag ätit innan min kompis Camilla kommer för då ska vi ut och gå


Av Anna - 4 februari 2008 10:53

Kom som vanligt i säng sent igår och blir väckt av ett sms från Andreas 7.30 med en frågan om jag sovit gott. svaret:ja ända tills du väckte mig.

Kunde inte alls somna om så klev upp och gjore vägningen jag har på måndagar med vk. resultat +-0. inte konstigt kanske med både dop och 18 årskalas i helgen.  Men bättring blir det denna vecka


Har varit lite orolig för min syster som är gravid i v 33 (tror jag). Vilket fall som helst har hon haft feber i 13 dagar. så idag följde jag henne till bm. men det verkar vara flunsan för magen växer och hjärtat pickade på, bebisen hade även hicka. hon bestämde iaf att ha vidare telefonkontakt med bm i morgon.

I allafall så är det tydligen obligatorisk vägning nu hos bm varje gång. Det var det inte när jag väntade Tyra så det är väl tur att jag försöker ta bort lite kilon nu innan jag ska dit nästa gång om det blir nån mer graviditet för mig. har blivit väldans bortskämd nu med Tyra som grejar det mesta själv nu. Men bebissuget kommer mer och mer så det blir nog.


Tyra är en väldigt framåt och fartig tej som inte alltid har haft tid att tänka efter innan sina handlingar

¤ ca tio månader slog hål i pannan

¤ ca 14 månader ramlade och hade samtidigt ett persiennsnöre (vid balkongdörren)  i munnen, följden utdragen tand

¤ 1 ½ år världens blåöga

¤  ramlade in i trätrottoaren på Järvzoo naturligtvis med munnen först. dagen efter när hon vaknat var hon så svälld att läppen stod rätt ut. vet fortfarande inte hur de permanenta tänderna klarat sig. men mjölktänderna har inte blivit missfärgade iaf.

¤ plus en hel del till.


Roliga kommentarer kommer hon med oxå. som tex för ngn vecka sen när hon och Andreas satt och åt middag och Andreas sa till henne -  Busunge eller nåt liknande Svaret från Tyra - Än du då Lorst olle.


Nä nu måste jag fixa lite dagispapper är ju kassör oxå på tyras dagis (föräldrakooperativ) 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards