Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Anna - 13 februari 2008 18:59

Jag har inte hunnit blogga dem senaste dagarna, men nu så.

 måndag och tsdag jobbade jag och var totalt slut på kvällarna men kom iväg och tränade igår iaf det var skönt men ledaren hade bytt ut lite låtar så nu var det jobbigare. Bodypump är ju styrketräning i grupp med skivstång och viktplattor, man går då i genom alla muskelgrupper,  en till varje låt.  Utfallen var asjobbiga benen bara skakade och idag på fm kändes dem som bly när man gick, men skam den som ger sig så kl tio imorse tog jag Tyra i vagnen och gick ca 4 km i blåsten och nu känner jag mig bättre.

Johanna och barnen kom och lunchade med oss idag, och dem blev kvar en stund så tyra och Lea fick leka en stund.

sedan åkte jag och tyra till dietisten och pratade om Tyras laktosintolerans så ska försöka förklara vad hon sa : När man är laktosintolerant ska man tydligen vara helt laktosfri i 4 veckor och sedan öka på laktos för att se vad man tål, då man får diagnosen och efter en magsjuka i och med att enzymerna som finns i tarmen och som ska bryta ner laktosen  försvunnit då.

vilket fall som helst ska hon nu vara helt laktosfri fram till 13 /3 då vi ska tillbaka och få ett ökningsschema.

Nu har vi nyss kommit hem från barngympan och Tyra tyckte det var jättekul, det var första gången hon kunnat varit med pga magsjuka och första gången hade hon skurit sig i fingret med en matkniv så en stor skinnflik var lös på knogen.

När vi var på väg upp på sjukhuset då kom jag och tänka på när min kusin klämt mitt finger i morfars källardörr jag kanske var 5 - 6 år då men det är en av de saker som  jag kommer ihåg starkast från det jag var liten. Och jag tror min kusin hade lite dåligt samvete över det en bra stund efteråt men det var inte meningen och hon var kanske 12 år då eller nåt sånt.

Vi är ju ganska många kusiner på mammas sida  och jag hamnade i glappet mellan de större och mindre och jag ville ju vara med dem stora men det fick jag nästan aldrig utan dem skickade mig till dem mindre så den gången jag klämde mitt finger i källardörren  kommer jag ihåg att jag var så glad att jag skulle få gå ned med dem större i källaren och hämta glass.


Imorgon kommer min jobbarkompis Sigrid och hälsar på mig då ska vi ta en promenix runt pölen här i Ljusdal men drygar ut den några km med att gå hemifrån oss (pölen är 4.2km runt)  så har vi tur blir det en 8 km vi går då.

Måste ju visa upp lite av Ljusdal hon bor ju i en liten by utanför Delsbo.

Motion lär jag få så det räcker imorgon då eftersom jag ska träna på kvällen oxå  


Nu ska jag ta och hänga lite tvätt och natta min dotter. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards