Direktlänk till inlägg 4 februari 2008

måndag och kompledig

Av Anna - 4 februari 2008 10:53

Kom som vanligt i säng sent igår och blir väckt av ett sms från Andreas 7.30 med en frågan om jag sovit gott. svaret:ja ända tills du väckte mig.

Kunde inte alls somna om så klev upp och gjore vägningen jag har på måndagar med vk. resultat +-0. inte konstigt kanske med både dop och 18 årskalas i helgen.  Men bättring blir det denna vecka


Har varit lite orolig för min syster som är gravid i v 33 (tror jag). Vilket fall som helst har hon haft feber i 13 dagar. så idag följde jag henne till bm. men det verkar vara flunsan för magen växer och hjärtat pickade på, bebisen hade även hicka. hon bestämde iaf att ha vidare telefonkontakt med bm i morgon.

I allafall så är det tydligen obligatorisk vägning nu hos bm varje gång. Det var det inte när jag väntade Tyra så det är väl tur att jag försöker ta bort lite kilon nu innan jag ska dit nästa gång om det blir nån mer graviditet för mig. har blivit väldans bortskämd nu med Tyra som grejar det mesta själv nu. Men bebissuget kommer mer och mer så det blir nog.


Tyra är en väldigt framåt och fartig tej som inte alltid har haft tid att tänka efter innan sina handlingar

¤ ca tio månader slog hål i pannan

¤ ca 14 månader ramlade och hade samtidigt ett persiennsnöre (vid balkongdörren)  i munnen, följden utdragen tand

¤ 1 ½ år världens blåöga

¤  ramlade in i trätrottoaren på Järvzoo naturligtvis med munnen först. dagen efter när hon vaknat var hon så svälld att läppen stod rätt ut. vet fortfarande inte hur de permanenta tänderna klarat sig. men mjölktänderna har inte blivit missfärgade iaf.

¤ plus en hel del till.


Roliga kommentarer kommer hon med oxå. som tex för ngn vecka sen när hon och Andreas satt och åt middag och Andreas sa till henne -  Busunge eller nåt liknande Svaret från Tyra - Än du då Lorst olle.


Nä nu måste jag fixa lite dagispapper är ju kassör oxå på tyras dagis (föräldrakooperativ) 

 
 
kusin kristina

kusin kristina

4 februari 2008 17:18

kul att du börjat blogga så man får läsa lite om er åxå :)

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

syster

4 februari 2008 17:32

jag e i vecka 35. Har gått 34 veckor + 1dag =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards