Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Den här veckan flög iväg

Av Anna - 22 februari 2008 23:49

japp då är det fredag igen och vi är lediga båda två ända fram till tisdagmorgon.(Skönt).

  Veckan har varit jobbig Ante har jobbat både natt,dag och kväll den här veckan så honom har vi inte sett mycket av. Själv var jag ledig måndags och jobbade halvdag (8-12) i tisdags. Onsdag jobbade jaghela dagen och då var vi även barnvakt åt grannens goungar från 16 .30- 21,30 Tack och lov var Ante hemma då så vi delade på oss när det vart läggdags för barnen så då gick jag hem till dem och sövde ner dem där. Hela kvällen funkade jättebra och grabbsen somnade på en kvart.

På torsdagen var jag på konferans hela dagen och det är man inte bortskämd med kommunalanställd som man är. Har gått en värdegrundsutbildning så vi tog dem sista temaavsnitten då. Egentligen en ganska värdelös utbildning tycker att etik och moral hör till sunt förnuft och att det är svårt att diskutera allt är ju liksom rätt, oftast iaf. men trevligt var det iaf. men snacka o att man föråt sig , dagen började med en stor frukostmacka och juice sen när vi kom upp till konferansrummet fanns där frukt godis och ramlösa. sedan var det lunchbuffe och när vi kom tillbaka till rummet var faten påfyllda igen och dagen avslutades med kaffe och kaka. Jag åt ingen middag den kvällen behövdes inte liksom.

När jag kom hem började jag bli dålig och frös och skakade tänder så jag parkerade mig i soffan med två täcken och laddade dvdn åt Tyra. där somnade jag och vaknade ca 2 timmar senare med halsont och febrig. Så idag har jag varit hemma från jobbet har bara slöat men  mot kvällningen kände jag mig lite piggare så då blev det städning typ sisådär 4 timmar, var vekligen skitigt och rörigt här hemma men nu doftar hela hemmet citron iaf.

 Imorgon ska jag ha klädparty här hemma. Med kläder från me and I, jag älskar vekligen deras mönster och färger så det ska bli kul.

Sedan ska Tyra till Farmor och Farfar och sova över där och vi ska äntligen åka till Nina och Anders på middag. Jag har nämligen inte träffat vår eminente toastmaster och hans fru sedan bröllopet så det ska bli kul. 

Blir nog sent som vanligt för våra samtal har en tendens att bli långa, djupa och enormt trevliga. En gång när vi var dit på middag kom vi vid 6 tiden, vi åt mat och pratade och pratade när jag slängde ett öga på klockan var den redan 2.  trodde inte att den skulle vara mer än 10 men kul hade vi så jag hoppas att det blir lika trevligt som vanligt imorgon oxå.


På söndag ska vi fira Tommy/ Morfar som fyller 55 år. Är så glad att Tyra och Jonte har honom som Morfar. Dem verkligen älskar honom och han dem. Så dem har en Änglamorfar uppe i himlen som vakar över dem och en morfar bland dem som bryr sig om dem. 


Nu till veckan är det slut med kortdagar på jobbet då jag ska gå upp i tid från 75 % till 86%. Hoppas att det kommer funka bra men Tyra är så pass stor nu så det borde det göra. 


Nä nu ska jag hoppa i sängen

Tjingeling 


 
 
anki

anki

23 februari 2008 03:36

Hälsa Anders med fru saknar hans munhuggning kram moster Anki

http://anki

 
Ingen bild

kusin Maria

23 februari 2008 13:47

Hej Anna!

Vad roligt att läsa din blogg, jag följer den regelbundet. Nu har vi ordnat barnvakt så vi kommer på Mauds kalas och jag tänker på tokighter när energi finns...det löser sig nog :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards