Direktlänk till inlägg 14 februari 2008

uppe med tuppen idag

Av Anna - 14 februari 2008 07:56

fast jag är ledig. Har redan hunnit starta både disk och tvättmaskin.


Tyra kom in imorse då fick jag en puss och en stor kram och hon sa - mamma jag kom ihåg, att det är hjärtansdag idag. Igår på gympan sa fröken åt alla barnen att dem skulle krama sina mammor och pappor för att det var alla hjärtansdag imorgon, och det gjorde hon vår lilla gounge. Ska ner på köpingen idag och handla en liten present åt henne.

Hon börjar bli riktigt stor nu fyller fyra år om en dryg månad. kan inte fatta det, har nog glömt bort hur hon var och såg ut när hon var bebis känns det som. Men hon är nog det bästa som hänt oss iaf.

I söndags var hon och Ante till Farmor och Farfar och hälsade på. Dem har en hund som heter Elis och är av rasen Bichon fris´e. tyra älskar honom väldans mycket, men har lite svårt att vara "snäll" mot honom alla gånger. Det första hon sa när dem kommit hem var jag har inte varit snäll på Elis idag. När jag då sa att så länge hon inte kan vara snäll på honom blir det inte att vi skaffar en ny hund här hemma då fick jag till svar det vill jag inte heller jag vill ha en lillebror !! Ja vad ska man säga, svar på tal har hon iaf.


Men jag saknar min Ragge jag, världens goaste hund, det är drygt ett år sen han blev påkörd efter att han smitit för att letat efter en löptik han var kär i just då. Kommer aldrig glömma när Ante var och letade honom och hittar honom liggandes mitt på stora vägen och han ringer till mig och säger han är död, han är död. Saknaden efter vår Ragge är stor tom Tyra som var 2 år och 9 månader då detta hände kan vara ledsen och gråta efter honom ännu.


nä nu ska jag sluta att vara sentimental och fixa frukost istället.





 
 
Ingen bild

Moster Britta

15 februari 2008 18:33

jaaaa när kommer bebisen?????

 
Ingen bild

anna

15 februari 2008 22:18

bebisen dröjer nog länge till Ante ska ju plugga klart det sista året till hösten men sen kanske.... men hon döpte lillebror imorse iaf FRODE !! gillades av pappan men jag, nja tror inte det jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards