Direktlänk till inlägg 25 april 2008

länge sen nu

Av Anna - 25 april 2008 06:33

Förstår inte var tiden tar vägen, upp på morgonen och sen flyger tiden och så är det dags att lägga sig.

 Längtar efter semestern nu men än är det ganska många veckor kvar.  Vi lyckades faktiskt få FYRA veckor tillsammans med lite planering, Ante jobbar natt hela sommaren så han har lagt långledigt lite här och där så v. 28 är vi lediga tillsammans + v 30, 31 och 32 snacka om lyxkänsla. vi har inte direkt varit bortskämda med sommarledigheter under dem åtta år vi varit tillsammans. Första gången var nog förra året då hade vi nån vecka innan bröllopet men då hade ju vi en hel del att stå i ändå. Men nu äntligen.


Så det blir nog en tripp till Dalarna. Leksands sommarland och ev tomteland. Ska om det passar åka med syster och hennes familj. kuligt ska det bli.


Sen gjorde ju jag bort mig då,  i vintras när vi var i Kajevall en blåsig dag.

Ante försökte tända en eld men det var ganska svårt, ingen tändvätska hade han när han jävlats en stund sa jag att om du lyckas ska du och jag tälta i två dagar i skogen. Vad tänkte jag med -  jag hatar att tälta, och i skogen finns det björnar.  Och naturligtvis så fort jag sagt det där om tältningen,  så poff så brann det. Så nu är det bara att bita i det sura äpplet och göra det. Ante som älskar att hitta på såna här grejor har jättekul åt mig när han sitter och tittar efter grejor han ska köpa till vår tripp.


Tyra fortsättter i sitt vanliga jag trotsar och håller på, men jag lyckades den här veckan med att få med henne på gympan och simskolan. Ganska mycket övertalning och tålamod krävdes. Fick stanna inne på gympan en stund när hon kommit igång gick jag ut och det funkade, gjorde likadant på simskolan och det funkade oxå. Så nu får vi hoppas det  går bra i fortsättningen oxå !!


Idag ska jag jobba på dagis men det går nog bra, imorgon ska vi ta en en shoppingtur till Hudik, Jag, Tyra,  mamma/mormor , syster/moster och lille Isak.


tjingeling

 
 
anki

anki

25 april 2008 07:44

Vi har alla grejor som behövs för några dagar ute i skogen. Om du är rädd att det blir en engångsföretelse. Men det är guda skönt att tälta i skogen vid en liten tjärn kram moster Anki Ps hör av dig om du vill låna Ds

http://anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards