Alla inlägg den 8 april 2008

Av Anna - 8 april 2008 13:51

Smilla är lugn och fin, hon har bara lite svårt att slappna av. Men annars funkar allt bara fint. Det är riktigt kul att ha hund igen och motion får man vilket väder det än är !!! Går ju inte att hoppa över promenaderna nu mer.


Igår kväll var hon och jag ute ca en och halv timme. i riktigt slaskväder.  Jag var även smart nog att jag gick neråt golfbanan där det går en liten skogsväg så att hon skulle få springa lös en stund, Problemet var bara att dem tydligen avverkat lite skog där så vägen var fullkomligt sönderkörd och alldeles lerig. Men jag hade iaf varit smart nog att ta på mig skoterstövlarna lite klumpiga att gå med men torra fötter hade jag iaf.


Annars är jag ledig idag efter en lång och dryg jobbarhelg (lö, sö , må) + att jag har jobbat några timmar över både lö och sö.


Har nyss varit på köpingen och lunchat med syster och Isak, snacka om att han växer och börjar hänga med och se vaken ut på ögonen. Tycker att det har hänt jättemycket sen jag såg han sist och det är bara 4 dagar sen.


Med hund i huset så blir det till att börja dammsuga lite oftare har jag märkt typ varje dag även fast vi torkar av henne innan vi går in är det grus överallt och det är det värsta jag vet. Gruset kommer överallt och gå barfota på grusigt golv,  huga det tycker jag inte om.

Så jag har nu köpt en nytt dammsugar munstycke höll på att få nå fel på det gamla, skrapade och lossnade från röret så nu köpte jag det vi hade på ISS

när jag jobbade där. Skitbra enligt min mening, behöver inte trycka på nån knapp när man ska dammsuga mattor + att det har gummilister istället för filtkudddar under som det är på dem annars som slits ut på ett litet kick. Så bara Ante vaknar ska snabeldraken fram.  Han har jobbat inatt och jobbar föresten natt hela april månad, så nu blir jag mycket ensam på kvällarna oxå. men men det får gå det oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards