Direktlänk till inlägg 13 april 2008

haft en riktigt jobbig dag

Av Anna - 13 april 2008 21:19

Idag tog mina krafter slut. Tempot dem sista veckorna har varit högt. Jobba, gympa simskola, Smilla, Ta hand om  hemmet + att Ante och jag inte varit lediga tillsammans sen 30 /3 (tror jag) och det värsta av allt Tyras trots som inte är av denna värld. hon lyssnar inget, testar gränser hela tiden. Vi har varit stenhårda inte ens gett henne lillfinger nageln men jag tror jag mött min överman i vår dotter, Hon ger inte upp. Jag är envis men hon än mer.

Så efter en hel helg med tjat och ovänskap mellan Tyra och mig. Fick jag nog och ringde mamma och frågade om hon kunde ha henne inatt och lämna henne på dagis imorgon och hon sa ja. då svarade jag tur det så har du kvar ditt barnbarn iaf. jag var så less så fruktansvärt less.


Men när Mormor och Morfar kom och hämtade henne vart hon först glad och sprang ut till bilen men tvärvände vid bildörren och vägrade kliva i men jag mer eller mindre tvångssatte henne i bilstolen medans hon skrek, ålade sig och rev mig. Men iväg kom hon och jag bröt ihop kände mig som världens sämsta mamma som skickade iväg henne fast än hon inte ville. Men vad ska man göra,  jag orkade inte och vi behövde verkligen komma ifrån varandra så imorgon när jag hämtat henne på dagis hoppas jag vi kan ha en riktigt mysig kväll.


Imorgon jobbar jag men på tisdag är vi lediga tillsammans och då ska vi köpa  en ny säng (äntligen) Den vi har nu köpte vi -02 på ikea och madrasserna är helt slut på antes sida ser den ut som en båt. Vilket oxå märks då han har jätteont i ryggen varje dag. utan voltarengel och värktabletter skulle han nog inte kunna jobba så nu hoppas jag att han blir bättre.



TACK SNÄLLA MAMMA OCH TOMMY SOM KOM OCH HÄMTADE TYRA !!!


 

Nä nu ska jag ta hand om mig själv en stund innan jag ska hoppa i säng


BYE BYE

 
 
anki

anki

14 april 2008 08:21

Inte kul Anna när ungarna är på det där humöret men det är väl då det är skönt att ha en mamma som kan ta över. Du gjorde det rätta man kan faktiskt få nog av sina älskade ungar men idag är du nog mycket piggare och orkar bättre. kram moster Anki

http://anki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards