Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

stackars liten (Halv äckelvarning)

Av Anna - 5 februari 2009 06:50

Tyra har en böld under armen, en riktigt stor igår när vi bytte plåster bara forsade det ut var. Kan ju säga att det vart lite highlife här. Tyra avskyr för det första att ta bort plåster så bara det tog hundra år typ, sen när vi skulle titta och känna var vi tvungna att tvångshålla henne inte roligt men vad ska man göra, såg inte särskilt fint ut så det blev en tur till akuten och där hade hon en riktig uppvisning. Om man säger som så att hon inte ville (det gör fruktansvärt ont ) så hon sprang ut från rummet minst två gånger innan hon ens fått av sig tröjan. Efter lirkande så var tröjan av och så var det dags för att ta bort plåstret igen tog nog 10 min. Sköterskan som var med oss då hade svårt att hålla sig för skratt åt vår bestämda dam. Tyra dikterade och skrek så tom doktorn kom in och undrade vad som stog på. Men dom lämnade oss ensamma till plåstret var av och sen började det roliga.Tyra tyckte att det räckte om doktorn bara tittade han fick INTE klämma. Men doktorn tyckte att han behövde det. Så det vart tvångshållning igen Tyra skrek och var så förbannad så Ante fick hålla armarna och jag benen, doktorn klämde och ut kom än mer. Ont gjorde det på mammas älskling. Hon skrek och försökte även att bita doktorn. Han hade velat öppna upp den mer men insåg att det inte skulle gå. Så nu är det till att hålla tummarna att den inte fylls på igen för då blir det förmodligen sövning för att tömma den.

Efteråt pratade vi ganska länge med doktorn eftersom vi får varbölder lite titt som tätt i den här familjen. jag leder med ca 15 st, Ante 5 och tyra 2 förmodligen har vi nån bakterie på huden som ställer till det. Ingen vet vilken på mig har dom odlat två gånger men inte visat något.

När vi åkte hem svängde vi in på macken och handlade dricka och choklad åt den duktiga damen.


Nä nu ska jag sätta fart jobb som gälleridag, imorgon är jag ledig

puss

 
 
Anna-karin

Anna-karin

6 februari 2009 10:16

På tisdag ska jag till frissan, så jag kommer nog inte hem förän på kvällen.
När ska du in till hudik?

Kram/ Anna-Karin

http://www.annakarin.bloggagratis.se

 
Anna-karin

Anna-karin

6 februari 2009 10:25

Ok. Då är jag nog inte hemma=O(. men hur jobbar du i vecka som kommer? Jag kan ju passa på att åka ner över nån dag när du är ledig eller nått, Hur skulle de passa dig?

http://www.annakarin.bloggagratis.se

 
anki

anki

7 februari 2009 16:04

Stackars liten men ni måste få remiss till hud tycker jag kram moster Anki

http://anki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards