Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Vi Lever

Av Anna - 8 september 2009 22:19

Nu är jag frisk från min dubbelsidiga lunginflammation, var ganska illa där ett tag. Men efter några nätter på sjukhus vände det och nu är jag i stort sett bra. Var lite tungt att bli så dålig med en bebis på 12 dagar när jag blev inlagd, var ju sjuk 4 dagar hemma oxå innan jag åkte till sjukhuset.


Jag hade Freya med mig för jag vägrade att lämna henne och amma det ska jag bara göra, så alla mediciner fick anpassas efter det. Hon gick upp lite dåligt i vikt under några dagar, eller dåligt var det väl egentligen inte, men vi är ju lite bortskämda annars med mkt och bra mjölk. När jag var som sjukast gick hon upp 60 g på 5 dagar men sen ökade hon 200 g dom nästföljande 5 dagarna.  Men jag fick beröm ändå som kämpade på när jag var så sjuk och skötte henne själv. Det fanns en reservplan om att jag fick lämna henne till barnavd om jag inte skulle orka med. Men hua det ville jag inte. Ante sov med oss en natt men vi har ju en dotter till som behövde sin pappa hemma.


Samma dag som jag kom hem från sjukhuset blev Ante dålig, med feber och hosta, men nu är vi friska iaf. Men det viktigaste var att tjejerna klarade sig.


I natt jobbar Ante första natten på 7 veckor, och Lilla knorrhönan är som vanligt inte alltför nöjd, hon har varit vaken sen 19 och är det än, hon vill helst äta och äta hela tiden. Men snart så somnar hon säkert. Är ganska så stor skillnad på systrarna. Tyra sov sig igenom sina första tre månader, men Freya är inte alls lik på den fronten. Hon ska äta och vara nära hela tiden. Inte för att det gör nå, man vet ju att det går över men man skulle vilja klona sig ibland.


Nu har hon somnat på min axel så ska försöka lägga henne i korgen, så kanske jag får ta mig en snabb dusch.


Tjingeling



 
 
Ingen bild

mamma mona

9 september 2009 09:13

ja det tog lite tid att komma igen.men hoppas att du orkar skriva mera nu, men vi hörs ju på telefon och träffas ju också.men när jag är frisk och jobbar så blir det ej så mycket tid över.en snart frisk mamma

 
Ingen bild

anki

9 september 2009 09:57

Härligt att se att du skrivit några rader. Att ni mår bättre det vet jag av mor din kram moster Anki

 
Ingen bild

kristina

10 september 2009 08:47

usch vad jobbigt att bli så sjuk i början då är det bättre att vara gravid och sjuk i alla fall... skönt att tjejerna klarat sig. Här börjar Filip bli sjuk och min förkylning sitter ju som berg :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards