Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Mjölkko...

Av Anna - 17 augusti 2009 23:33

Har jag gått och blivit fast hellre det än flodko som jag var tidigare. Skämt å sido är jätteglad att jag har mycket mat åt lilla gumman hoppas det håller i sig bara.


Imorgon blir hon en vecka och fy vad fort veckan gått. Vill stanna tiden nu, så man får ha sin lilla bebis liten länge. Är ju inte säkert det blir nå fler barn heller då vi inte är riktigt överens om det heller å andra sidan vill jag i dagsläget inte föda ut något fler barn heller. För fy tusan den här gången var verkligen riktigt vidrigt smärtsam mot för när Tyra föddes. Efter Tyra var född sa jag på en gång att det inte alls gjort lika ont som jag trott, men den här gången var det tom värre än jag kunde tro, trots lustgas och eda. Men ut kom hon till slut. Tack och lov.


Annars så har då gravidmaffian övergått till småbarnsmaffia.

Mikis fick en flicka 5/8 10 dagar tidig

Jag fick en flicka 11/8

Johanna fick en pojke igår 16/8 och han var stor 4920 g 56 lång !!


Nä nu ska jag hoppa i säng ska väl upp och amma några gånger inatt med. Går inte att liggamma än, brösten är för stora och välfyllda för lilla gumman. Hon har fullt upp ändå, sätter i halsen, kommer ur näsan och munnen för hon inte hinner med att svälja.


Tjingeling


 
 
anki

anki

18 augusti 2009 09:16

Ta fram pumpen lilla fröken innan Freya får ont i lilla magen kram moster

http://anki.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

18 augusti 2009 18:11

Usch det var inte roligt att läsa att du tyckte det var värre den här gången att föda... nu fick jag lite ont i magen... lite rädd att jag "glömt" hur ont det faktiskt gjorde och det blir som du skriver att det var/blir värre denna gång.

Tur att man glömmer fort hur ont det gör annars skulle nog ingen skaffa fler än ett barn ;)

Och tiden ska vi väll inte pratat om heller, gick det fort med första går det dubbelt så fort med nästa då tiden ska delas mellan båda barnen.

http://kissegirl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards