Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

jodå vi lever

Av Anna - 17 augusti 2008 09:32

och mår bra...

 Började jobba i onsdags och det gick faktiskt bra, men fick en riktig mjukstart oxå då jag bara jobbade då och på torsdagen.


 I fredags var jag och Tyra till min arbetskompis Sigrid för en tur till svampskogen och vi hittade iaf en korg med svamp, nån sorts sopp och karljohan och gula kantareller. härligt vad gott det ska bli.

Sigrids systerson Zack var oxå där så Tyra fick en ny kompis. kul.


 Innan vi for hem fick Tyra rida lite och gud vad hon tycker det är kul. hon hade ju en period när hon inte vågade typ på marknader och så. Många gånger stog vi och köade typ ½ timma och sen vägrade hon. Men hon blir ju stor lilldamen.


Igår lämnade jag Tyra med Mormor och Morfar och for åter igen till sigrid för lite mer skogsäventyr, Det är ju så att sigrid ska gifta sig med sin henrik om två veckor. så på gårdagens agenda stog hallonplockning eftersom hon ville ha det i välkomstbålen men vi var nog ute två veckor försent för dom vi hittade var alldeles övermogna och fula. Men det blev lite blåbär iaf och lite mossa av lite olika slag till bordsdekoration eftersom det är skogstema. nöjda åkte vi från skogen ca fem timmar senare. Min hund Smilla var förövrigt helt slut hon med.


Hämtade upp Ante vid bussen och for till Järvsö och hämtade Tyra. på väg dit ringde Antes lillebror Martin och frågade om vi kom till Söderhamn för att titta när han skulle hoppa fallskärm. Självklart kunde vi ju inte missa det så det var till att skynda på.


När vi kom fram fick vi vänta en stund men sen blev det hans tur, snacka om nervös grabb men tror nog hans mor var mest nervös. upp i flygplan åkte han och ner kom han välbehållen och med världens adrenalinkick. Tyvärr blev han lite illamående efteråt men han ska göra det igen sa han. Och faktiskt blev jag lite sugen oxå så vi får väl se när och om det blir.


Kom hem vid halv ett inatt så denna familj är lite trötta idag.


Annars kan jag ju berätta nånting jag hållt hemligt.  (nä jag är inte gravid) 


Jag Anna slutade röka för en vecka sen utan nå hjälpmedel som nikotinplåster eller dyl. Kände att det fick vara nog nu. Känner mig väldigt stolt över mig själv då jag har försökt så många gånger men inte lyckats. Har ju iof sig bara gått en vecka men jag tänker knappt på dem där ciggen längre i stort sätt bara när jag känner mig lite stressad. 


nu ska jag ta och fixa lite frukost

Kram Anna

 
 
anki

anki

17 augusti 2008 20:38

Duktigt tjejen tror faktiskt inte man ska ta sådana hjälpmedel jag slutade också helt tvärt utan några hjälpmedel. Två år sedan nu....kram moster anki

http://anki.bloggagratis,se

 
Kusin Eva

Kusin Eva

18 augusti 2008 08:04

Hej Kusin! Kul att du slutat röka! Tror att du klarar av att sluta när du bestämt dig själv o inte haft nå press på dig (fast de kanske du haft!) Men ja tycker iaf att de e skit bra! Ha de bra! Kram från oss

http://fen.bloggagratis.se/#888359

 
Ingen bild

Hanna

24 augusti 2008 00:08

Hej.
Läste ditt inlägg nyss, vart lite nyfiken om din arbetskompis Sigrid. Tävlar hon med sina hästar, och bor hon närheten av dellensjöarna?
Lite nyfiken.
/Hanna
(Tävlar oxå med min häst. Har kanske tävlat mot henne för länge sedan.)

 
Kusin kristina

Kusin kristina

25 augusti 2008 20:50

Hej. Tänkte höra med dig om du har kvar slöjan och om jag i så fall skulle kunna få låna den på mitt bröllop?

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

anna

27 augusti 2008 09:26

Jodå Hanna, det är rätt Sigrid / Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards