Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

bla bla

Av Anna - 9 maj 2009 10:27

Var till bm tidigare i veckan

Vecka 26 + 0

Blodtryck: kommer inte ihåg men det var bra

Socker: 5,5

symfus/fundusmått: 28 cm nästan på den övre kurvan

bebisens hjärtslag 148

vikt ytterligare 3 kg :(  har bara ett halvt kilo kvar tills jag gått upp lika mkt som jag gjorde när jag väntade Tyra under hela graviditeten.


Har oxå varit till läkaren och förlängt sjukskrivningen så nu är jag sjukskriven på heltid fram till 12/6 för att sedan förhoppningsvis få havandeskapspenning (har inte hört om den blivit beviljad än)


Utdrag från sjukintyget;


"Har allt svårare att ta sig fram pga värk i länden, vaggande gång" 

 "MKT stor mage, vaggande gång, svårt att böja i flektion eller sitta mer än ngn minut pga  värk/ trötthet i ryggen"

"Ovanligt stor mage, jobbet påtagligt belastande och ingen utsikt till alt uppgifter"

"Rek att bevilja henne havandeskapspenning"


Min stora mage är vad som mest diskuteras när man träffar någon är väldigt tröttsamt tycker jag, det får mig bara att känna mig ännu fetare.

Vanliga kommentarer;

- Men har du tre månader kvar, trodde det var dags nu

- Är du säker på att det är bara en,  har dom inte missat en på ultraljudet. Gah sånt gör mig tokig vill inte visa mig bland folk, trivs bäst hemma nu faktiskt.

En gång var jag och Ante på köpingen i 45 min, på den korta tiden var det nio som ställde dom ovanstående kommentarerna !


Nä nu kan jag inte sitta längre så hej svejs



 
 
Kristina

Kristina

9 maj 2009 15:42

oj oj förstår att det blir jobbigt men försök ta det med ro. Är inte vidare smal och smäcker själv ;)inte många som tror att min ska komma i oktober... jag är mycket tjockare än förra gången och då var jag rätt stor.

Inte läge att tjata på magbild då? Men det vore hemskt roligt att få se magen, alla bebis magar ser ju så olika ut. kanske rullar vi ner över när det är crusingen i Ljusdal vore ju skoj i så fall att träffas :)

http://kissegirl.bloggagratis.se

 
Ingen bild

moster britta

9 maj 2009 23:17

Hellre överviktig än skitviktig...eller hur gumman!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 21 maj 2010 23:59

I förra inlägget skrev jag om ammningen och att det funkade lite för bra så då tyckte jag att det inte var hela världen att sitta fast... Men veckan efter fick jag helt enkelt nog, jag ammade och ammade och vanlig mat var nästintill helt omöjligt att...

Av Anna - 21 maj 2010 23:51

      

Av Anna - 5 maj 2010 10:54

långt mellan gångerna, men jag är ingen bloggerska det är nog bara att konstatera. Tycker det är svårt att formulera och komma på vad jag ska skriva om. Tycker inte det är nämnvärt intressant att rada långa listor om vad jag gjort eller ska göra om s...

Av Anna - 4 mars 2010 23:59

Förhoppningsvis vänder Tyras "sjuka" nu, var upp igen på sjukhuset idag. Då hon inte blivit nå bättre i örat, snarare sämre. Hon klagade på att det började göra ont i det andra örat med. När vi kom dit hade hon 38,8 i temp och jag trodde hon nästan v...

Av Anna - 3 mars 2010 22:09

Tyra är inne på tredje dygnet med hög feber, hosta och öroninflammation. Stackars mammas hjärta. Får se om det blir en tur till på sjukhuset imorgon och få pc då hon fick örondroppar till att börja med men dom sa att vi skulle komma tillbaks om det i...

Ovido - Quiz & Flashcards